Get the Flash Player to see the slideshow.

Gavebod og Slaraffenland..

Jeg rejser ofte i forbindelse med mit job, og til stor misundelse for flere i min nærmeste omgangskreds.. Ind i mellem kan jeg sagtens forstå dem, men andre tider hænger det mig ud af halsen.. Lige nu hænger det mig ud af halsen.. Mens de fleste andre sidder i haven og nyder det gode vejr, så sidder jeg på verdens mest lousy hotelværelse i indre by CPH.

Politigården i indre by..

Jeg skal til Reading i morgen tidligt kl. 7: 45, men ingen fly fra Aalborg passer, så jeg måtte afsted sidst på eftermiddagen, mens solen var på sit højeste.. Jeg nåede herover tidsnok til at svede i en taxi, og svede endnu mere i køen til check-in på hotellet..

Restaurant hovedbanegården..

Hotelværelset er så småt at jeg skal bakke ind.. Toilettet sidder udenfor vinduet, og strøm skal jeg selv have med.. Til gengæld er der dejlig varmt, sådan ca. 35 grader.. Jeg skiftede hurtige tøj, og gik en tur i aftenen.. Op til hovedbanen..

Aftensmaden fra den nærmeste 7-Eleven

Maden indtog jeg i selskab med tosser, sprittere, lommetyve og andet godtfolk fra indre by. Underholdende var det, men ikke særlig hyggeligt! Jeg fortsatte ret hurtigt derfra, og gik tilbage mod hotellet.. Et kig hurtigt kig ind i Glyptotekets have, så havde jeg også kulturen på plads, og det skal man jo som turist..

En eller anden figur i Glyptotekets have..

Sådan går en aften jo så hyggeligt, og man føler sig slet ikke ensom, når man på den måde rejser alene og har et helt hotelværelse for sig selv.. Især ikke når alle andre jeg er gået forbi, hygger sig med en fælles is..

23. maj

Det lykkedes da undervejs at få lidt nattesøvn, når ikke poltiet kørte ud af politigården med udrykning, når ikke naboerne hang ud af vinduer og festede.. Lidt valget mellem pest eller kolera.. Det var for varmt til at sove med lukket vindue, og det var for larmende at sove med åbent vindue..

Jeg nåede morgenmaden kl. 6:30, og kørte i lufthavnen kl 6:40.. Afrejse og check-in gik som forventet, flyet landede 20 min før schedule, og det er jo nyt for SAS… Vi var 16 danskere med samme invitation til at besøge Symantec, og vi blev samlet op i lufthavnen i samlet flok.

Hotel værelset i Reading..

Dagen var hektisk! Vi blev sat af hos Symantec, og herfra fik vi fyldt viden på i et omfang jeg sjældent har oplevet.. Klokken var i nærheden af 18, da vi igen blev sluppet fri, for at fortsætte til vort hotel i centrum af Reading.

Reading er en rigtig hyggelig by, meget engelsk, meget imødekommende og meget grøn og frugtbar..  Jeg har været en del gange i England, men det er faktisk første gang jeg er udenfor London, og det har været en rigtig god oplevelse..

Hyggelige gader i Reading

Et hurtigt bad, og en ny skjorte, og så var jeg klar til et sceneskift.. Vi skulle spise på en anerkendt restaurant, som Bla. George Ramsey har sat sit præg på.. I samlet flok gik vi gennem byen ind til centrum.

Ret meget mere idyllisk kan det ikke blive

London Street Brasseri kan ikke ligge ret meget bedre placeret, lige klods op af et sideløb af Themsen, både med terrasse og balkon ud over floden..

Forret med King Crab

Maden var ret fantastisk må jeg sige, og aftenen gik hurtigt i det gode selskab af mad og kollegaer fra branchen.

Chokolade Fondant som jeg bestemt ikke kan lave bedre

Det var en dag uden skyggen af sundhed, både middag og aftensmad var temmelig kaloriemæssig tung, kagerne i dagens pauser var ikke bedre, men det er ok at synde ind i mellem, og det har jeg bestemt gjort!

Fra en lidt anden vinkel

Selskabet splittede op ved 22-tiden, og vi gik gennem byens centrum som er et stort værtshus, og minder meget om Jomfru Ane Gade i Aalborg.

Fest i centrum af Reading

Da selskabet drejede af og gik på værtshus, fortsatte jeg på gåfødder rundt  i byen, og fik resten af en smuk og varm aften med.. Jeg landede på hotellet ved 24-tiden, og fortsatte ret hurtigt i kassen – jeg var træt!

24. maj

Dagen startede som dagen i går sluttede.. Med taxi blev vi kørt til Symantec’s hovedkvarter, og sidder nu igen og får tudet ørene fulde om trusler og værktøjer.. Det er en noget mere mat stemning i dag, end dagen igår, men ellers er scenen lidt den samme..

Jeg forventer at lande i Kastrup ved 20 tiden, og skal derefter overnatte på Scandic ved søerne,  og så har jeg et par møder i morgen jeg skal nå, inden jeg går på weekend..

25. maj

Jeg nåede frem til hotellet kl. 20:30 efter en rolig tur hjem over kanalen. Flyet landede som det skulle, og vi hoppede hurtigt i en taxi, som fordelte os på hoteller rundt om i byen. Jeg checkede ind på Scandic ved søerne, der har jeg ofte boet, og føler mig så nogenlunde godt hjemme der..

Siden jeg var der med Josefine sidste år i oktober, har de renoveret hele hotellet, så jeg var lidt spændt på hvordan det hele så ud… Positiv overrasket var jeg, sådan lidt nordisk, ren og enkel stil.. Til endnu større glæde var det faktum, at jeg var blevet opprioriteret og havde fået en suite istedet for det almindelige værelse jeg havde bestilt.

“Stuen” i min suite

Et værelse HELT i min stil, jeg er meget positiv overrasket over indretningen af det gamle hotel, så det igen fremstår nyt og opdateret..

Soveværelset i min suite

De sidste dages overdådige overflod af mad og kager, havde fyldt min krop en masse dårlig samvittighed, og helt sikkert noget fyld på sidebenene, og jeg havde planlagt hjemmefra, så jeg kunne tage en tur rundt om søerne i mine løbesko.

En anden vinkel på min stue..

Jeg bestilte en Caesar’s Salat, og hoppede derefter i løbeskoene, og over den næste time, løb jeg 11km rundt om søerne.. Det er så fedt at løbe der! Ikke mindst er det hyggeligt med alle de mennesker som går tur på voldene, fedt er det også at løbe med andre, og hægte sig på en medløber som løber liiige det hurtigere end jeg selv.. Svanerne ligger på æg lige op af stierne, og jeg nød i den grad at bruge min krop igen, og lade mine øjne fylde af idyl og hygge..

På et tidspunkt blev jeg overhalet af en lækker ung pige med lange ben, jeg koblede mig på hende og fulgte hende stædigt rundt om søerne. På et tidspunkt blev jeg igen overhalet af en ung model, med helt åbenlyse fordele, men hun havde taget munden fuld, og ham den ældre satte hende på plads igen et par hundrede meter længere fremme.. Sådan gik de 11km med stor lystighed, og jeg skal da ikke kunne afvise, at de unge piger har haft indflydelse på både længde og fart af mit løb..

Jeg spiste min aftensmad lige efter, tog et bad, og gik til den nærmeste 7-Eleven for at shoppe lidt småting.. Natten blev ikke gammel for mit vedkommende, og sov godt og trykt indtil solen igen bagte ind af vinduerne..

Jeg nåede mine møder, og entrede lufthavnen og en af mine få flyvninger med Norwegian, og det var forhåbentlig længe inden jeg skal flyve med dem igen.. Sur og elendig service, kun 1 stk. håndbagage, og kufferten må i øvrigt max veje 10kg..  Det kan godt være det er billigt, men det er også derefter.. Jeg brugte en ekstra halv time i Aalborg på at vente på min bagage, men det er selvfølgelig ikke nordmændenes skyld…